De vereniging

Welkom op de site van de Eerste Apeldoornse Volkstuindersvereniging.

Het doel van de vereniging is om mensen die graag groenten en fruit willen verbouwen een stukje grond te verhuren op een zo goedkoop mogelijke manier. Daarvoor wordt een stuk grond van de gemeente Apeldoorn gehuurd, waarop het verbouwen van groenten en fruit voor eigen gebruik mogelijk is. Voor de watervoorziening van het complex is per twee tuinen een pomp beschikbaar. Op deze manier kunnen de gewassen van water worden voorzien.

Het volkstuinencomplex is gelegen in Zuidoost-Apeldoorn aan de rand van de Maten, Landdrostlaan 22, tussen de sportvelden van SV Groen Wit ’62, en het kanaal. Het complex is 3,9 hectare groot, en bestaat uit ruim 130 tuinen.

Het complex bestaat uit brede graspaden met aan weerszijden de tuinen. Verder is er een clubhuis met daarnaast een ruime parkeergelegenheid. Het complex is vrij toegankelijk. Wij nodigen u dan ook van harte uit om een kijkje te nemen op het complex.

De tuinen zelf zijn uiteraard niet voor het publiek toegankelijk. Natuurlijk willen onze leden u graag vertellen over het complex, de eigen tuin en hun hobby. Vraag gerust aan de leden als u komt kijken hoe het is om een tuin te hebben.

Als u geïnteresseerd bent in het huren van een volkstuin kunt u op de pagina Tuinverhuur meer informatie vinden.

Er zijn redenen genoeg om een volkstuin te nemen. Buiten het feit dat u lekker in de buitenlucht bezig bent, kunt u uw eigen geteelde, verse groenten en fruit eten en/of opslaan, inmaken, drogen en invriezen voor de wintermaanden!

De EAV is aangesloten bij het Algemeen Verbond van Volkstuinders in Nederland.